Pages

Sunday, January 22, 2017

Nutrisi Selular - Boleh Bantu Kempiskan Perut Buncit & Turunkan Berat Badan!

Nutrisi Selular - Boleh Bantu Kempiskan Perut Buncit & Turunkan Berat Badan!

Kelebihan terbesar program 10 hari kami adalah ianya merupakan nutrisi selular. Sebelum itu jom kita faham dulu apakah maksud nutrisi selular.

Nutrisi bermaksud khasiat yang diperlukan oleh tubuh badan untuk berfungsi dengan baik dan betul serta mengekalkan kesihatan. Nutris diperolehi dari makanan dan minuman yang kita ambil setiap hari. Selular pula bererti sel badan kita. Jadi Nutrisi Selular merujuk kepada khasiat yang diperlukan oleh sel badan kita.

Mengapa Nutrisi penting?

90% penyerapan nutrisi berlaku dalam usus kecil kita. Usus kita ini panjang dan disekeliling usus kita ada jejari rambut halus yang disebut sebagai villi.



Fungsi villi ini adalah apabila kita makan, makanan tersebut akan dihadam dan diserap melalui villi. Sel villi yang sihat akan mengenal pasti nutrisi atau khasiat yang badan kita perlukan dan menyerapnya. Ia juga berfungsi sebagai jaga di mana ia akan menapis toksin dan bahan yang tidak baik agar tidak diserap ke dalam badan kita. Ini hanya berlaku sekiranya sel villi kita sihat.

Hakikat sebenar adalah kebanyakkan dari kita mempunyai villi yang telah rosak dan tersumbat. Ini menyebabkan system penghadaman kita tidak berfungsi dengan betul. Khasiat yang patut diserap tidak diserap dan toksin yang patut dikeluarkan tidak dikeluarkan.


Berikut ini adalah di antara punca villi kita rosak dan tersumbat:
  • ·         Makanan tidak sihat: Makanan rakyat Malaysia khususnya sangat sedap tetapi dari segi sihat tidak berapa kerana makanan kita banyak mengandungi lemak tepu, lemak trans, gula proses, pewarna, garam, perisa dan pengawit.
  • ·       Tekanan: Khususnya tekanan kehidupan, kewangan malah kalau di KL tekanan traffic jam pun sudah cukup J
  • ·        Pencemaran: Hari-hari kita didedahkan dengan pelbagai pencemaran khususnya dari segi kebersihan.
  • ·     Merokok: Kalau merokok memang aka nada kesan kepada villi tetapi kalau tidak merokok mungkin orang di sekeliling kita merokok jadi kita menanggung kerana kita second hand smoker.
  • ·     Alkohol: Syukur orang Islam tidak minum alcohol tetapi bag mereka yang minum ianya tidak baik untuk kesihatan usus kita.
  • ·     Ubat-ubatan: Pengambilan ubat-ubatan juga boleh menyebabkan masalah kepada villi kita.
  • ·        Pencemaran udara: Masalah seperti jerebu dan asap kenderaan juga boleh menjadi punca kepada villi kita rosak dan tidak dapat berfungsi dengan betul.

Oleh itu dalam usaha kita untuk kempiskan perut buncit atau untuk turunkan berat badan kita perlu melakukan pembersihan kepada usus kita dahulu. Ada banyak program yang boelh melakukan perkara ini. Di sini kami ingin berkongsi program 10 hari di Kelab Sihat kami yang kini beroperasi di seluruh Negara!

Kelebihan program 10 hari kami adalah kami membekalkan kepada anda nutrisi atau khasiat yang terbaik yang boleh melakukan 3 perkara berikut:
  
  1. Pembersihan dan baikpulih villi
  2. Kesannya akan membolehkan penyerapan khasiat berlaku dengan lebih baik serta penapisan toksin yang lebih berkesan.
  3. Ini seterusnya membolehkan anda menjana atau membina sel-sel baru yang kuat dan sihat.

Program 10 hari kami ini membolehkan anda memberikan khasiat kepada sel badan anda. InsyaAllah anda akan merasakan kesannya dalam 10 hari. Malah ada juga yang boleh merasakan perbezaan pada hari pertama. Kalau nak lebih info boleh hubungi kami melalui facebook www.facebook.com/kelabsihatkita

Dengan mengikut program 10 hari kami, insyaAllah dengan amalan pemakanan yang betul ia akan membolehkan badan anda mencapai keseimbangan dan melakukan fungsi optimum seperti penyembuhan diri untuk berlaku.

Ingat kita bukan ubat kurus tetapi kita cuma makanan sihat! 

No comments:

Post a Comment