Friday, January 20, 2012

Tanda-tanda Kiamat semakin hampir


Tanda-tanda Kiamat semakin hampir  : 
1) Penaklukan Baitulmuqaddis. Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda:
"Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis."
- Sahih Bukhari

Hakikatnya : dah jadi dah...

2) Zina bermaharajalela.
"Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah
kiamat akan datang." - Sahih Muslim

Hakikat : melambak-lambak da.

3) Bermaharajalela alat muzik..
"Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka". Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terj! adi?" Baginda menjawab: "Apabila telah bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi² wanita" - Ibnu Majah

Hakikat : S'pore Idol, Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah²... kuliyah? tak layan la beb

4) Menghias masjid & membanggakannya.
"Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.

Hakikat : masjid berjuta ringgit, Masjid Kristal dan Taman Tamadun Islam sebagai pusat pelancungan; tiang masjid lagi ramai dari jemaah

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik.
"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak pe! rbuatan & perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam
tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim.

Hakikat : ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu..., pasal duit berbunuh sesama beradik, tak kenal pun jiran sebelah  

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang2 yang baik& ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina & buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad

Hakikat : boleh kira berapa jer para ulama' yg tinggal... salah satu tanda di Malaysia apabila ramai ustaz dan ADUN yg ulama dicabt nyawa

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.
"Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh & hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh2 orang mulia" - Riwayat Thabrani

Hakikat : lihat saja manusia bernama George Bush, Ariel Sharon.... kat Malaysia pun banyak. terang-terang rumah YB terpampang besar hasil rasuah dan rompakan harta rakyat, tapi org masih undi dia 

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
"Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja." - Riwayat Ahmad

Hakikat : tengok ar masa kita jalan kat bandar... tak pernah beri salam pada strangers 

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antara anda² telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang".

Hakikat : fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string, ala dedah tak abis-abis.)...    pakai tudung tapi dada dan punggung tak tutup (baju dan seluar ketat).       2 part ni la   yang menaikkan syahwat lelaki. pakai tudung macam yahudi. Allah suruh melabuhkan tudung hingga tutup dada. kebanyakan melayu skang? lilit2 kat leher atau nampak   rambut (sama cam yahudi nasara). 

10) Bulan sabit kelihatan besar.
"Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung(membesarnya) bulan sabit." - Riwayat Thabrani

Hakikat : tak caya gi tengok...

11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.
"Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu" - Sahih Muslim

Hakikat : try baca akhbar2 & majalah² yg popular skarang nie... berita kat tv pun kadang2 tak btul. Hanya nombor ekor saja yg tepat dlm Utusan Malaysia 

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.
"Sesungguhnya sebelum datang! nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu & disembunyikan kesaksian yang benar." -Riwayat Ahmad

Hakikat : tengok kes peperangan Iraq dan terbaru, iran diheret ke penipuan Amerika dan Britian...Di Malaysia Musa Hasan Tilam, Gani Patail, Saiful Bahari semua mendapat jutaan wang kerana menjadi saksi tipu. 

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput & sungai²" - Sahih Muslim

Hakikat : Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir...

1 comment:

  1. Salam Ukhwah.
    Ilmu yang bermanfaat :)
    Mohon share di Facebook.

    ReplyDelete